JLK21 napisał:
jak w PL to z faktura zatrzymejsz sie na granicy i placisz clo...
przy kolejnym badaniu EU pokazujesz tylko papier ze silnik legalny (najlepiej jak bedzie jakas faktura za wymiane z jakiegos warsztatu) i nie beda nawet sprawdzac no chyba ze koniecznie sie upra bo "Szanowny Pan z PL to pewnie cos kombinuje...."
Nie ma cla na silniki, placi sie vat (25%). Jak wymieniasz w Polsce na taki sam to nie zatrzymuj sie i nie pokazuj, bo i tak nikt tego nigdy nie sprawdzi. Silnk jest tu traktowny jak czesc zamienna (numer nie figuruje w karcie wozu), podobnie zreszta traktowane jest nadwozie, z tym ze tutaj musisz poprosic o zmiane numeracji. Zglaszasz wymiane, kiedy robisz tzw.SWAP, montujac duzo mocniejszy silnik, jezeli zalezy Ci zeby miec to w papierach. Dlugi i problematyczny proces, ale da sie przeskoczyc. Tutaj dopiero placi sie roznice w Engangsavgift z przed i po swapie. Jezeli samochod jest zarejestrowany w Norwegii od ponad 10 lat, a silnik, ktory wstawiasz byl oferowany w danym nadwoziu nie doplaca sie nic.