Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

1
DZIEŃ

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Życie w Norwegii

W Norwegii nadal króluje Facebook. Młodzież stawia jednak na inne media

Emil Bogumił

27 kwietnia 2025 09:00

Udostępnij
na Facebooku
W Norwegii nadal króluje Facebook. Młodzież stawia jednak na inne media

Norweskie partie polityczne przedstawiły już szereg pomysłów, który ma utrudnić najmłodszym korzystanie z mediów społecznościowych. Fot. stock.adobe.com/licencja standardowa

Z najnowszego raportu „Norsk mediebarometer 2024” wynika, że 80 proc. Norwegów korzysta z mediów społecznościowych każdego dnia, poświęcając na nie średnio 1 godzinę i 53 minuty dziennie. Choć Facebook pozostaje najpopularniejszą platformą, to młodsze pokolenia coraz częściej wybierają Snapchat, Instagram i TikTok.
Facebook wciąż dominuje wśród norweskich użytkowników mediów społecznościowych, z czego 62 proc. korzysta z niego codziennie. Jego popularność spada – od 2021 roku zmalała o cztery punkty procentowe. Największą grupę użytkowników Facebooka stanowią osoby w wieku 45–55 lat, z których 80 proc. odwiedza platformę każdego dnia. Wśród młodzieży w wieku 13–15 lat odsetek ten wynosi 23 proc.
Odsetek populacji korzystającej z mediów społecznościowych przeciętnie dziennie, według wieku i rodzaju mediów społecznościowych.

Odsetek populacji korzystającej z mediów społecznościowych przeciętnie dziennie, według wieku i rodzaju mediów społecznościowych.Il. SSB

Młodzi kreują nowe trendy w Norwegii

Snapchat i TikTok zyskują na popularności wśród młodszych użytkowników. W grupie wiekowej 13–19 lat 93 proc. korzysta codziennie ze Snapchata, a TikTok jest drugą najczęściej wybieraną platformą w tej grupie. Dzieci w wieku 9–12 lat najczęściej korzystają z YouTube (22 proc.), a następnie ze Snapchata (19 proc.) i TikToka. Młodsze pokolenia preferują bardziej wizualne i interaktywne formy komunikacji.​
Liczba minut spędzanych przeciętnie dziennie w mediach społecznościowych przez grupę wiekową.

Liczba minut spędzanych przeciętnie dziennie w mediach społecznościowych przez grupę wiekową.Il. SSB

Czas spędzany na mediach społecznościowych różni się znacznie w zależności od wieku. Młodzież w wieku 16–19 lat spędza średnio 4 godziny i 12 minut dziennie na platformach społecznościowych, podczas gdy osoby w wieku 13–15 lat poświęcają na nie 2 godziny i 42 minuty dziennie.

Najmłodsze dzieci (9–12 lat) korzystają z mediów społecznościowych przez około 47 minut dziennie. W grupie wiekowej 45 lat i starsi średni czas nie przekraczał 100 minut w ciągu doby.
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok