Numer identyfikacyjny: pierwszy krok, by zacząć życie w Norwegii
Budynek Skatteetaten w Oslo. wikimedia.org - ChickenFalls - Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported
Krok pierwszy: zaistnieć w rejestrze
Rejestracji można dokonać także na policji albo za pośrednictwem Centrum Obsługi Pracowników Zagranicznych. Zarówno tam, jak i w przypadku UDI, należy pamiętać o zabraniu umowy o pracę i paszportu. Bez rejestracji nie można starać się ani o pozwolenie na stały pobyt na terytorium Norwegii, ani wnioskować o przyznanie norweskiego obywatelstwa.
To przepustka do uzyskania numeru personalnego, który z kolei umożliwi chociażby korzystanie z usług banków, jak założenie konta czy wzięcie pożyczki, placówek medycznych, edukacyjnych etc.
Centrum Obsługi Pracowników Zagranicznych (SUA) to miejsce będące wynikiem współpracy Inspekcji Pracy (Arbeidstilsynet), Policji (politiet), Urzędu Podatkowego (Skatteetaten) oraz Urzędu Imigracyjnego (UDI), w którym przyjeżdzający do Norwegii do pracy obcokrajowcy mogą uzyskać informacje oraz złożyć podania.
Krok drugi: uzyskanie karty podatkowej
Do Skatteetaten koniecznie trzeba wziąć ze sobą poświadczenie rejestracji, umowę o pracę bądź pisemną ofertę pracy (osoby zatrudnione w agencjach pracy muszą dodatkowo przedstawić potwierdzenie zlecenia) oraz paszport.
Numer personalny składa się z 11 cyfr, gdzie pierwsze sześć cyfr wskazuje datę urodzenia. Jest ważny przez całe życie. W Norwegii niezbędny do ubiegania się o kredyt.
To może Cię zainteresować
28-06-2022 14:44
1
0
Zgłoś
13-10-2019 20:32
0
0
Zgłoś
17-08-2019 16:41
1
0
Zgłoś
07-08-2019 18:55
0
0
Zgłoś
07-08-2019 12:25
0
0
Zgłoś
05-08-2019 21:34
3
0
Zgłoś
05-08-2019 08:41
05-08-2019 06:13
1
0
Zgłoś