Logowanie przy pomocy tokena bankowego ma „zastąpić” fizyczny podpis wnioskodawcy znajdujący się na podaniu, które do urzędu wysyła się tradycyjną pocztą.
fotolia.pl/royalty free
Logowanie przy pomocy BankID, BankID på mobile lub Buypass traktowane jest w Norwegii jako sposób logowania o podwyższonym stopniu bezpieczeństwa. Z tego powodu coraz więcej czynności na stronach internetowych urzędów wymaga użycia tokena bankowego lub aplikacji banku. Poniżej przedstawiamy 5 powodów, dla których warto logować się za pomocą wyżej wymienionych opcji.
1. Możliwość elektronicznego zamówienia karty EKUZ
Osoba ze stałym numerem personalnym może zamówić
Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego elektronicznie. Do niedawna można to było zrobić, logując się do systemu Helfo.no w dowolny sposób. Od zeszłego roku możliwość taką mają tylko osoby logujące się przy pomocy BankID, BankID på mobile lub Buypass. Warto więc zainteresować się włączeniem możliwości logowania się w ten sposób. Zamówienie karty
EKUZ elektronicznie jest o wiele łatwiejsze i szybsze.
2. Elektroniczne składanie podań
Mimo że NAV daje możliwość wysyłania podań w formie papierowej o zasiłki, takie jak np.
zasiłek rodzinny,
zasiłek opiekuńczy,
zasiłek rodzicielski czy
zasiłek dla bezrobotnych (w tym też dla osób skierowanych na
permittering, wielu pracujących w Norwegii Polaków preferuje elektroniczne składanie podań. Niestety, aby móc wnioskować elektronicznie, należy mieć możliwość logowania o podwyższonym stopniu bezpieczeństwa. Logowanie przy pomocy tokena bankowego ma „zastąpić” fizyczny podpis wnioskodawcy znajdujący się na podaniu, które do urzędu wysyła się tradycyjną pocztą.
3. Elektroniczna rejestracja w NAV jako osoba poszukująca pracy
Tak samo jak w przypadku elektronicznego wnioskowania o kartę EKUZ, rejestracji można było do niedawna dokonać, logując się w dowolny sposób. Jednakże od jesieni zeszłego roku nie ma takiej możliwości. Jako osoby poszukujące pracy zarejestrować się mogą tylko użytkownicy, którzy korzystają z logowania BankID lub Buypass. Osoby bezrobotne, które nie logują się w dany sposób, muszą zarejestrować się w NAV w lokalnym oddziale.
4. Wgląd do skrzynki odbiorczej na stronie NAV
Mimo że można zalogować się do systemu nav.no również przy pomocy kodów, większość czynności jest zablokowanych. Jedną z nich jest np. możliwość wglądu do skrzynki odbiorczej, w której mogą znajdować się ważne pisma z NAV lub zestawienia roczne. Ponadto nie można także skorzystać z opcji wysłania elektronicznej wiadomości do NAV na temat pobieranych zasiłków.
5. Elektroniczna rejestracja rachunku bankowego
Każda osoba wnioskująca w NAV o wypłatę świadczenia, powinna zarejestrować rachunek bankowy, na który przelewane mają być środki. Elektroniczna rejestracja konta jest o wiele szybsza i wygodniejsza niż papierowe wysyłanie podania. Podatnik z zarejestrowanym numerem konta bankowego nie musi obawiać się, że otrzyma zasiłek w formie czeku, z realizacją którego może mieć problemy.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Multinor.
Reklama
25-03-2020 08:05
0
0
Zgłoś
10-10-2019 10:10
1
0
Zgłoś
11-08-2019 23:05
0
-1
Zgłoś
06-06-2019 12:00
0
-1
Zgłoś
05-06-2019 20:07
0
0
Zgłoś