Gwarancja pogodowa została uruchomiona w Szwecji w październiku.
stock.adobe.com/licencja standardowa
Nie ma zabawy, jeśli bogowie pogody psują wakacje – takim hasłem biuro podróży TUI promuje nowy pakiet wprowadzony do swojej oferty. Jako pierwszy operator turystyczny w krajach nordyckich zapewnia obecnie gwarancję zwrotu pieniędzy za deszcz w trakcie urlopowego wyjazdu.
Rekompensata za nieudaną pogodę podczas wybranych wakacji zorganizowanych to na razie opcja dla klientów ze Skandynawii. Szwecja idzie na pierwszy ogień, już w październiku, ale wkrótce pakiet zacznie dotyczyć także konsumentów z Norwegii, Danii i Finlandii.
Zwrot na podstawie prognozy
Tzw. gwarancja pogody została wprowadzona przez TUI Nordic we współpracy z firmą technologiczną Sensible Weather. W praktyce oznacza, że podczas rezerwacji wycieczki można dodać ubezpieczenie od deszczu. Koszt jest obliczany na podstawie prognozy pogody w miejscu, w którym znajduje się hotel.
Jeśli przewidywania synoptyków mówią, że w czasie wypoczynku przez co najmniej dwie godziny będzie padać 1,5 mm deszczu na godzinę lub dłużej, pakiet zostanie automatycznie aktywowany, a pieniądze klient otrzyma z powrotem tego samego dnia. Całkowity koszt podróży uwzględnia od razu zwrot. Idea zakłada, że rekompensata w ramach gwarancji pogodowej powinna być możliwie najłatwiejsza.
Rekompensata za nieudaną pogodę podczas wybranych wakacji zorganizowanych to na razie opcja dla klientów ze Skandynawii.stock.adobe.com/licencja standardowa
Kiedy Norwegia?
– Oczywiście nie mamy wpływu na pogodę, ale gwarancja oznacza, że deszcz nie zrujnuje wakacji naszym gościom. Rekompensata wypłacana jest tego samego dnia, co oznacza, że pieniądze można przeznaczyć na inne działania, takie jak wizyty w muzeach czy zakupy – mówi Tommy Serban, dyrektor handlowy TUI w krajach nordyckich cytowany w komunikacie prasowym.
Gwarancja pogodowa została uruchomiona w Szwecji w październiku i będzie stopniowo wprowadzana także w pozostałej części obszaru nordyckiego, jednak nie zdecydowano jeszcze, kiedy będzie dostępna dla norweskich klientów.
Reklama