5 czerwca UOKiK poinformował też o toczącym się postępowaniu wobec Wizz Aira w sprawie zawyżonych kosztów infolinii /zdj. poglądowe
Patryk Kosmider - stock.adobe.com/standardowa/tylko do użytku redakcyjnego
Węgierski przewoźnik lotniczy skraca czas na dokonanie bezpłatnej odprawy dla osób, które nie wykupiły miejsca w samolocie. Zmiany od 12 czerwca.
- Od 12 czerwca 2023 r. od godz. 00:00 UTC bezpłatna oprawa online będzie dostępna od 24 do 3 godzin przed rozkładową godziną odlotu, jeśli nie wykupiono miejsca w ramach rezerwacji - informuje Wizz Air na swojej stronie internetowej.
Komunikat Wizz Airawizzair.com
Do tej pory pasażerowie, którzy nie wykupili miejsca w ramach rezerwacji, mogli bezpłatnie odprawić się na 48 godz. przed wylotem. Ci, którzy zdecydowali się zapłacić za miejscówkę, mają na to aż 30 dni i w tej kwestii nic się nie zmienia.
Zapominalscy płacą
Jeśli ktoś przegapi okienko czasowe na dokonanie darmowej odprawy, będzie musiał zapłacić. Odprawa na lotnisku za pośrednictwem strony wizzair.com, to koszt
13,00 € (~60 zł), a tradycyjna odprawa przy stanowisku wyniesie 40,00 € (~180 zł).
Cennik wszystkich opłat w Wizz Air znajduje się tu
Wizz Air pod lupą UOKiK
5 czerwca Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta poinformował, że prowadzi postępowanie wyjaśniające w sprawie wysokich opłat, które ponoszą m.in. klienci Wizz Air, dzwoniąc na infolinię - koszt dla konsumentów z Polski wynosi 4,92 zł za minutę. - W związku z sygnałami o możliwych naruszeniach Prezes UOKiK prowadzi postępowania wyjaśniające w sprawie Wizz Air Hungary oraz 30 innych przedsiębiorców - czytamy w komunikacie UOKiK.
Do UOKiK zaczęły napływać sygnały od konsumentów dot. zawyżania opłat. - Jeden z konsumentów, będący klientem linii lotniczych Wizz Air, wskazał w zawiadomieniu, że „Jedyna realna forma pilnego kontaktu dla pasażerów z Polski (jak w przypadku odwołania lotu) jest poprzez infolinię płatną skandaliczne 4,92 zł za minutę. Licząc oczekiwanie na agenta call center można śmiało założyć, że taka opłata wyniesie więcej niż wartość zakupionego lotu” - informuje Urząd.
Od 1 stycznia 2023 r. przewoźnicy, którzy udostępniają infolinię do kontaktów w sprawie zawartej umowy, nie mogą dowolnie ustalać ceny połączenia. Zgodnie z art. 11 ustawy o prawach konsumenta nie może ono kosztować więcej niż zwykłe połączenie telefoniczne w pakiecie taryfowym u danego operatora.
~UOKiK
Wizz Air, mimo dwukrotnych wezwań UOKiK, nie zmienił ceny połączenia na infolinii. Postępowanie jest w toku.Źródło: Fot. Materiały prasowe Wizz Air
- Od początku roku konsumenci nie mogą już ponosić dodatkowych opłat w sytuacji, gdy potrzebują się skontaktować z przewoźnikiem w sprawie zawartej umowy - zakupionego biletu, szczegółów dotyczących miejsca odjazdu, opóźnienia, wymiany biletów czy zniszczeniem bagażu. Z uwagi na sygnały od konsumentów, a także własny monitoring stron internetowych, prowadzimy dwa postępowania wyjaśniające, w których przyglądamy się kosztom połączeń telefonicznych z przedsiębiorcami zajmującymi się przewozem osób oraz pośrednictwem w sprzedaży biletów – wyjaśnia Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK, cytowany w oświadczeniu prasowym.
Reklama