Tunel ma 14,4 km długości.
Foto: Øyvind Ellingsen, Statens vegvesen/materiały prasowe
Zarząd Dróg i Autostrad informuje, że z początkiem listopada w Ryfylketunnelen (Rv 13) w obu kierunkach rozpoczął się odcinkowy pomiar prędkości.
Statens vegvesen powołuje się na dane zebrane przez Instytut Ekonomiki Transportu (TØI), z których wynika, że na odcinkach norweskich dróg (a także w promieniu kilku kilometrów), na których wprowadzono fotoradary, o połowę spadła liczba ofiar śmiertelnych i ciężko rannych w wypadkach drogowych.
Zarząd dróg tłumaczy, że fotoradary mają działać prewencyjnie, ponieważ skutki wypadku drogowego zwłaszcza w tunelu podwodnym mogłyby okazać się katastrofalne. W przypadku kolizji istnieje ryzyko pożaru czy zadymienia, które prócz tego, że zagrażają uczestnikom ruchu, mogą uszkodzić infrastrukturę w długim tunelu bez dobrych możliwości objazdu, wyjaśnia Statens vegvesen.
Ryfylketunnelen połączył Ryfylke ze Stavanger. Nowy obiekt uznawany jest za cud techniki - jest najgłębiej położonym oraz najdłuższym podwodnym tunelem autostradowym na świecie - ma 14,4 km długości.Źródło: Foto: Bård Asle Nordbø, Statens vegvesen/materiały prasowe
Więcej kontroli
W ostatnich miesiącach w Norwegii wzrosła liczba ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych - do tej pory zginęło już ponad 95 osób, czyli więcej niż w całym 2021. By zmniejszyć liczbę ofiar, Zarząd Dróg, policja, organizacja Trygg Trafikk i przedstawiciele kilku gmin postanowiły zwiększyć obecność drogówki na drogach, a także wydłużyć czas pracy fotoradarów.
Statens vegvesen, MojaNorwegia
23-02-2023 14:54
0
0
Zgłoś
16-11-2022 09:53
0
0
Zgłoś