Jazda w kolumnie: te zasady trzeba znać

W trakcie kolonnekjøring obowiązują reguły, których kierowcy muszą bezwzględnie przestrzegać NAF/materiały prasowe
Kierowco, przygotuj się do podróży
Jak podkreśla Zarząd Dróg i Autostrad (Statens vegvesen), liczą się nie tylko umiejętności jazdy w trudnych warunkach, ale także odpowiednie przygotowanie, jak np. zimowe ogumienie pojazdu, jak również zapasy w postaci prowiantu czy ciepłych ubrań. Jazda w kolumnie jest bowiem powolna, więc cała podróż może trwać o wiele dłużej, niż planowano. Dlatego nie wolno jechać “na rezerwie”, a na wszelki wypadek dobrze mieć ze sobą linę holowniczą, latarkę czy łopatę do odśnieżania. Na trasie nie ma stacji benzynowych czy ładowania, więc lepiej być gotowym na każdą sytuację.

Wczoraj szczególnie trudna sytuacja panowała na górskich przełęczach na południu kraju. Część odcinków zamknięto.Statens vegvesen/kamera drogowa
Tych zasad trzeba przestrzegać
- każdy samochód powinien podczas przejazdu mieć włączone światła przeciwmgielne oraz światła awaryjne
- należy jechać ze stałą prędkością, którą wyznacza pojazd poruszający się na przedzie kolumny
- nie wolno wyprzedzać innych pojazdów jadących w konwoju
- nie wolno zawracać z kolumny
- należy zachowywać odpowiedni dystans od samochodu jadącego przed nami
- jeśli z jakiegoś powodu na trasie nastąpi przystanek, nie wolno oddalać się od swojego samochodu.
Jeśli osoby zarządzające jazdą w kolumnie uznają, że kierowca nie jest odpowiednio przygotowany, aby bez problemów pokonać dany odcinek, mogą odmówić mu przejazdu.
Kierowca prowadzący kolumnę może na trasie ją zatrzymywać, aby sprawdzić, czy wszystkie jadące w niej pojazdy znajdują się w konwoju.
Sprawdź bieżące informacje drogowe tutaj
Statens vegvesen, MojaNorwegia

To może Cię zainteresować