Volkswagen Golf należy do jednych z najpopularniejszych modeli samochodów w Norwegii.
Fot. materiały prasowe NAF
Do kraju fiordów trafi ostatni nieelektryczny model Volkswagena, poinformował niemiecki koncern. Marka pożegna się z fanami diesla i benzyniaków najnowszą odsłoną Golfa (rocznik 2023/2024). – Pod wieloma względami to koniec pewnej ery. Tak naprawdę to początek nowej, ważniejszej epoki – przekazują przedstawiciele producenta.
Volkswagen ogłosił dążenie do zakończenia sprzedawania samochodów benzynowych i diesli na norweskim rynku w sierpniu 2022 roku. Møllergruppen – spółka odpowiedzialna za pojazdy grupy w kraju fiordów – oznajmiła to jako pierwszy podmiot na rynku motoryzacyjnym. Ostatni nieelektryczny Volkswagen – zdecydowano się na Golfa – trafi do salonów w grudniu 2023 roku. W kolejnych latach konsumenci będą mieli do wyboru jedynie pojazdy z napędem elektrycznym.
– Rozwój rynku elbili był dotąd ogromnym sukcesem. Prawdopodobnie wynika to zarówno z chęci Norwegów do rozwiązań przyjaznych klimatowi, szerokiego wyboru samochodów elektrycznych we wszystkich segmentach, ale także z prowadzenia polityki dobrych zachęt. Aby cały proces mógł nadal podążać we właściwym kierunku, musimy zadbać o to, aby takie okoliczności utrzymały się możliwie długo – skomentował Ulf Tore Hekneby, dyrektor zarządzający Møllergruppen.
Niemiecki potentat nad fiordami
Møllergruppen rozpoczęła sprzedaż Volkswagenów w Norwegii w 1948 roku. Jak przekazują przedstawiciele grupy, komunikat opublikowany 21 października jest podwójnym powodem do świętowania. Spółka świętuje 75-lecie importu samochodów do kraju fiordów oraz 10-lecie zarejestrowania pierwszej elbili marki w Norwegii. W ciągu ostatnich 75 lat użytkownicy zarejestrowali w państwie 1,1 mln pojazdów Volkswagen, w tym 102 tys. elektryków.
We wrześniu 2023 roku Volkswagen znalazł się na szóstym miejscu najczęściej sprzedawanych marek w Norwegii.Fot. materiały prasowe Volkswagen
– Decyzja o sprzedaży wyłącznie pojazdów elektrycznych jest logiczna. Uwzględnia norweskie cele klimatyczne i politykę. Wobec tego, uważamy sprzedaż samochodów z silnikiem Diesla lub benzynowym za dziwną – skomentowała na łamach E24 Ingvild Kilen Rørholt z fundacji proekologicznej Zero. Dodała także, że Møllergruppen wskazała kierunek zmiany, który powinni podjąć pozostali importerzy.
Od stycznia 2024 roku Volkswagen będzie opierał portfolio w Norwegii o modele z rodziny ID. Najnowszy – ID.7 – trafił na rynek w sierpniu jako elektryczny następca Passata. Marka odnowiła także poprzednie wersje popularne w kraju fiordów.
Źródła: Volkswagen, E24