Transport i komunikacja
Akcja na Facebooku: przywrócić loty ze Stavanger do Warszawy
2

Popyt i podaż decydują o cenach biletów i trasach. MN
Już ponad 460 osób wsparło akcję, która ma na celu ponowne uruchomienie połączeń lotniczych ze Stavanger do Warszawy. Trasę zamknięto w październiku ubiegłego roku ze względu na mały popyt, tłumaczy przewoźnik Norwegian.
– Prawdą jest, że trasa między Stavanger i Warszawą została zlikwidowana. Powodem był słaby popyt, zarówno na loty ze Stavanger, jak i z Warszawy. To popyt i podaż decydują o cenach biletów i trasach – mówi portalowi Hangar.no Tonje Næss, dyrektor ds. komunikacji w Norwegianie.
Ale Andreas Nicolaysen, mieszkaniec Stavanger, jest zdziwiony tą informacją. To jeden z wielu pasażerów, którzy często korzystali z połączeń między „stolicą naftową" Norwegii a stolicą Polski.
– Po tym, jak Polska weszła do UE w 2004 roku, do Stavanger przyjechało wielu Polaków. W całym Rogaland mieszka ich wielu. Lot do Warszawy był popularny wśród osób mieszkających na obszarze od Kristiansand, Flekkefjord, Egersund, Stavanger i aż do Haugesund. Był również popularny wśród osób pracujących w Rogaland w systemie rotacyjnym – mówi Nicolaysen w wypowiedzi dla nas.
Ale Andreas Nicolaysen, mieszkaniec Stavanger, jest zdziwiony tą informacją. To jeden z wielu pasażerów, którzy często korzystali z połączeń między „stolicą naftową" Norwegii a stolicą Polski.
– Po tym, jak Polska weszła do UE w 2004 roku, do Stavanger przyjechało wielu Polaków. W całym Rogaland mieszka ich wielu. Lot do Warszawy był popularny wśród osób mieszkających na obszarze od Kristiansand, Flekkefjord, Egersund, Stavanger i aż do Haugesund. Był również popularny wśród osób pracujących w Rogaland w systemie rotacyjnym – mówi Nicolaysen w wypowiedzi dla nas.
Z Rogaland do Warszawy
Teraz Nicolaysen uruchomił na Facebooku stronę „Dla nas, którzy chcą przywrócenia bezpośrednich lotów między Stavanger i Warszawą" (For oss som vil ha tilbake direkte fly mellom Stavanger og Warszawa) w nadziei, że przekona to norweskiego przewoźnika, żeby przywrócić trasę. W ciągu dwóch tygodni fanpage'a polubiło 450 osób.
– Głównym powodem uruchomienia strony było zwrócenie uwagi linii lotniczych na zapotrzebowanie na bezpośrednie loty do Warszawy – opowiada Nicolaysen. – Moja żona jest Polką, bardzo często odwiedzamy w Polsce rodzinę i przyjaciół. To nie jest wyłącznie moja prywatna akcja, ale akcja Polaków mieszkających w okręgu Rogaland, którzy korzystali i chcą korzystać z lotów ze Stavanger do Warszawy – dodaje.
– Głównym powodem uruchomienia strony było zwrócenie uwagi linii lotniczych na zapotrzebowanie na bezpośrednie loty do Warszawy – opowiada Nicolaysen. – Moja żona jest Polką, bardzo często odwiedzamy w Polsce rodzinę i przyjaciół. To nie jest wyłącznie moja prywatna akcja, ale akcja Polaków mieszkających w okręgu Rogaland, którzy korzystali i chcą korzystać z lotów ze Stavanger do Warszawy – dodaje.
Przez Gdańsk lub Pragę
W tej chwili jest kilka alternatywnych możliwości dotarcia ze Stavanger do Warszawy:
– W 2016 roku uruchomiliśmy nową trasę między Stavanger i Pragą, i mamy nadzieję, że wielu podróżnych będzie z niej korzystać – powiedziała portalowi Hangar.no Næss.
- Norwegianem przez Oslo
- SAS-em przez Kopenhagę
- KLM przez Amsterdam
- WizzAirem do Gdańska, Szczecina, Katowic, a potem pociągiem do centralnej Polski.
– W 2016 roku uruchomiliśmy nową trasę między Stavanger i Pragą, i mamy nadzieję, że wielu podróżnych będzie z niej korzystać – powiedziała portalowi Hangar.no Næss.
Dłużej, drożej
Nicolaysenowi wydaje się to jednak trochę dziwne, że jest większe zapotrzebowanie na loty ze Stavanger do Pragi niż do Warszawy, biorąc pod uwagę liczbę Polaków podróżujących między Polską a Norwegią, w tym do Stavanger.
Wcześniej lot do Warszawy trwał około dwóch godzin, a najtańszy bilet mógł kosztować nawet 500 NOK (około 250 PLN). Teraz przykładowo bilet low fare Norwegiana w niedzielę 12-go lutego z międzylądowaniem w Oslo kosztuje 1115 PLN (prawie 2300 NOK).
Podróż trwa też dłużej. Powrót na przykład z Gdańska do Stavanger wiąże się z nocną podróżą z Warszawy lub noclegiem.
– Lot z Gdańska jest o 6.00 rano, więc trzeba jechać nocą lub przenocować do 3.00 rano, aby być na lotnisku o 4.00. Podróż taka zajmuje oczywiście więcej czasu oraz kosztuje o wiele więcej – mówi Nicolaysen.
Jeśli chcesz wesprzeć kampanię na Facebooku, znajdziesz ją tutaj.
Wcześniej lot do Warszawy trwał około dwóch godzin, a najtańszy bilet mógł kosztować nawet 500 NOK (około 250 PLN). Teraz przykładowo bilet low fare Norwegiana w niedzielę 12-go lutego z międzylądowaniem w Oslo kosztuje 1115 PLN (prawie 2300 NOK).
Podróż trwa też dłużej. Powrót na przykład z Gdańska do Stavanger wiąże się z nocną podróżą z Warszawy lub noclegiem.
– Lot z Gdańska jest o 6.00 rano, więc trzeba jechać nocą lub przenocować do 3.00 rano, aby być na lotnisku o 4.00. Podróż taka zajmuje oczywiście więcej czasu oraz kosztuje o wiele więcej – mówi Nicolaysen.
Jeśli chcesz wesprzeć kampanię na Facebooku, znajdziesz ją tutaj.
Reklama
To może Cię zainteresować
02-02-2017 21:36
6
0
Zgłoś
02-02-2017 14:37
11
0
Zgłoś