Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

3
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

40 000 kierowców zalega z rachunkami za Autopass: płacą za bompenger prawie cztery razy więcej

Emil Bogumił

06 kwietnia 2023 13:30

Udostępnij
na Facebooku
4
40 000 kierowców zalega z rachunkami za Autopass: płacą za bompenger prawie cztery razy więcej

Autopass umożliwia płynną jazdę, bez konieczności zatrzymywania się. Fot. materiały prasowe NAF

Ponad 40 tys. posiadaczy Autopass nie zapłaciło rachunków, wynika z danych firm pobierających opłaty drogowe. Takie zachowanie kierowców doprowadza do zawieszenia umowy umożliwiającej przejazdy po obniżonych kosztach. Różnica w cenie może sięgać 375 procent.
Jednym z przedsiębiorstw pobierających opłaty drogowe jest Fremtind Service. Jak informuje NRK, firma wysłała w 2022 roku polecenie zapłaty do 25 tys. kierowców. To posiadacze umów Autopass, którzy nie opłacili bompenger za przejazdy w różnych częściach kraju. Kolejne dziewięć tys. kontraktów rozwiązała firma Flytt, a blisko 6,5 tys. przedsiębiorstwo Skyttelpass. 

Autopass uprawnia kierowców do korzystania ze zniżek na przejazdy. Ich wysokość różni się w zależności od regionu. W Rogaland, gdzie system bompenger obsługuje Skytteplass, nieposiadający umowy płacą 210 proc. więcej. Jak wylicza NRK – w Stavanger – trzykrotny przejazd przez bramki bez Autopass generuje koszt 150 NOK. Ze zniżką opłata maleje do 40 NOK. To 375 proc. różnicy.

System opłat drogowych wymaga reform?

Część aktywistów motoryzacyjnych oraz przedstawicieli przedsiębiorstw drogowych uważa, że system bompenger należy zreformować. Jego podstawowe zadanie – finansowanie inwestycji na rzecz kierowców, rowerzystów i pieszych – miałoby być opłacane z innych podatków. – Wiele osób w trudnej sytuacji finansowej musi ustalać priorytety. Rachunki za przejazd lądują wtedy najprawdopodobniej na dole listy. [Usunięcie bompenger – red.] to lepszy układ dla społeczeństwa. Obecnie najbardziej cierpią najmniej zarabiający – komentuje na łamach NRK Frode Myrhol, jeden z założycieli norweskiej Partii Ludowej (FNB). Głównym postulatem ugrupowania jest usunięcie opłat za przejazd jako podstawowego źródła finansowania inwestycji drogowych.
Opłaty dotyczą przede wszystkim mieszkańców dużych miast oraz korzystających z największych tuneli drogowych w kraju.

Opłaty dotyczą przede wszystkim mieszkańców dużych miast oraz korzystających z największych tuneli drogowych w kraju.Fot. materiały prasowe If

Z Autopass może korzystać Norweg lub cudzoziemiec przebywający na terenie kraju fiordów. System umożliwia przejechanie przez bramki bez konieczności zatrzymywania się. Opłata drogowa pobierana jest bezpośrednio z konta kierowcy lub z puli środków przedpłaconych. Jeśli takie rozwiązanie nie jest możliwe, firma pobierająca bompenger przesyła posiadaczowi Autopass rachunek. 

Źródła: NRK, FNB, MojaNorwegia.pl
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Riggman

08-04-2023 22:00

ja mysle ze wiekszosc co tak narzeka na to wszystko nawet nie ma samochodu

Boruta123 Diabeł

08-04-2023 20:16

Dymanko I eksploatacja parafian trwa w najlepsze daniny podatki fakturki nakazy zakazy posłuszny parafianin odda wszystko

Flagowy

07-04-2023 15:34

Tak bogaty kraj ,jak Norwegia nie powinien doić swoich obywateli.Przykład niech biorą z Dubaju.Podatki 0% benzyna 5 kr . i nie rozdawać pieniądze w funduszach norweskich tylko dbać o własny kraj

Tomasz012

06-04-2023 14:15

Darmozjady i naciagacze !!!!! Podatek drogowy jest tak wysoki ze z bramkami to przesada a wkrotce oplata za wjazd do garazu lub wejscie do domu bedzie trzeba placic .. wał na całego!!!!!

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok