Nowy rok, nowe przepisy: w życie weszły istotne zmiany dotyczące HMS-kort

Każdy pracownik powinien mieć kartę HMS w widocznym miejscu, umożliwiającą szybką kontrolę. pixabay.com / Pixabay License
Nowe zasady
Arbeidstilsynet przypomina też, że firmy z branży sprzątającej nie otrzymają już kart HMS dla budowlanki – identyfikator dla firm sprzątających jest jednak ważny również na placach budowy.
Od 1 stycznia 2020 roku na kartach HMS znajdują się te informacje:
– numer identyfikacji podatkowej działalności (organisasjonsnummer) oraz nazwa pracodawcy lub jednoosobowej działalności gospodarczej
– imię i nazwisko posiadacza karty
– zdjęcie posiadacza karty
– data urodzenia posiadacza karty
– data wystawienia
– numer karty
– nazwa wystawcy karty

Obowiązkowe dla pracowników
Sam proces wyrabiania HMS-kort jest względnie łatwy i leży po stronie pracodawcy. W kwietniu uruchomiona zostanie też specjalna aplikacja, która ułatwi ładowanie zdjęć i kopii dokumentów przy zamówieniu HMS-kort – będzie bowiem można załączyć zdjęcie bezpośrednio z paszportu, co znacznie skróci czas realizacji, jeśli wszystkie inne wymagania zostaną spełnione.

To może Cię zainteresować