
Zainteresowani wzięciem udziału w spotkaniu proszeni są o zgłoszenie swojej obecności na adres mailowy wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Oslo oslo@trade.gov.pl lub Polish Connection post@na-as.no.
Dla wszystkich zainteresowanych inicjatywą publikujemy także dokumenty konstytuujące izbę:
Norwesko-Polska Izba Gospodarcza - Wsparcie dla Państwa firmy.
NPCC ma być w założeniu pozarządową organizacją non-profit, utworzoną przez norweskie i polskie środowiska biznesowe.
· Norwesko-Polska Izba Gospodarcza ma stać się nowoczesnym i innowacyjnym forum dla rozwoju norwesko-polskich kontaktów biznesowych. Izba będzie promować dwustronną współpracę między Polską i Norwegią, głównie w dziedzinie stosunków gospodarczych/biznesowych.
· Norwesko-Polska Izba Gospodarcza będzie oferować dostosowane do potrzeb usługi dla małych, średnich i dużych firm, które chcą nawiązać kontakty biznesowe z Norwegią/Polską lub już znajdują się w Norwegii/Polsce.
· W celu wypełnienia swojej misji, NPCC będzie budować szeroką sieć kontaktów wśród norweskich firm, oferując im pomoc i informacje na temat Polski, jak również na temat polskich firm i tego, co mogą one zaoferować.
· Izba będzie organizacją non-profit. Oznacza to, że wszystkie jej dochody powinny być reinwestowane w celu realizacji celów strategicznych, nie powinny zaś być dzielone między jej członków bądź założycieli.
Wiele firm norweskich i polskich nie zdaje sobie sprawy z istniejących możliwości. Powinny one być bardziej świadome ich istnienia, wówczas badałyby bardziej szczegółowo możliwości współpracy. Doprowadziłoby to z kolei do zwiększenia ilości dwustronnych, polsko-norweskich, projektów biznesowych. Mogłyby to być np.: wspólne inwestycje w Polsce bądź Norwegii, kupno/sprzedaż polskich produktów i usług, outsourcing produktów/usług do Polski.
Izba (NPCC) będzie ukierunkowana zarówno na norweskie, jak i polskie firmy w celu ułatwienia możliwości w sposób zorganizowany i profesjonalny.
W tym celu Izba powinna stać się nie tylko usługodawcą, ale także, na początku, nową platformą do wymiany informacji, kontaktów i pomysłów pomiędzy norweskimi i polskimi przedsiębiorstwami.
Dlatego też, zasadniczym celem Izby będzie promowanie bilateralnej współpracy między Polską i Norwegią, głównie w dziedzinie stosunków gospodarczych pomiędzy tymi dwoma krajami. Izba będzie zapewniać i stanowić platformę/sieć kontaktów między wszystkimi jednostkami, specjalistami, firmami, organizacjami oraz administracjami publicznymi z Norwegii i Polski, które dostrzegają korzyści w rozwijaniu polsko-norweskich projektów biznesowych.
Izba powinna budować rozległą sieć kontaktów w Polsce i Norwegii. Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Norwegii zapewni Izbie niezbędne informacje początkowe, a także pomoże Izbie w tworzeniu sieci w początkowym etapie. Mogłyby się w tym zawierać kontakty do lokalnych centrów inwestorów zagranicznych z siedzibą w Polsce, tych prowadzonych i administrowanych przez polskie władze regionalne, izby handlowe w Polsce i polskie firmy współpracujące z sekcją, a także norwescy partnerzy i inne instytucje zarówno w Polsce, jak i w Norwegii, które są zaangażowane w polsko-norweską kooperację.
Równolegle do tych działań, Izba powinna wykorzystywać kontakty oraz know-how zapewniane przez członków Izby, którzy zapewnialiby je dobrowolnie.
Nadrzędnym celem Izby i korzyścią z jej powstania będzie tworzenie własnych kontaktów i sieci.
Sukces Izby w tym zakresie będzie również korzystny dla jej członków i partnerów (interesariuszy).
Izba będzie organizować eventy networkingowe, biuletyny, seminaria, kursy, delegacje biznesowe, a także różne porozumienia społeczne i kulturalne w celu:
· Ułatwienia współpracy i transferu wiedzy.
· Zapewnienia członkom aktualnych informacji na temat politycznych, ekonomicznych i prawnych kwestii istotnych z punktu widzenia biznesu i handlu.
Zostanie uruchomiona strona internetowa w celu zapewnienia aktualności i informacji istotnych dla polsko-norweskiego środowiska biznesu.
Siedziba Izby będzie się mieściła w Oslo.
Networking
Norwesko-Polska Izba Gospodarcza zamierza:
· Integrować polskie środowisko biznesowe w Norwegii, budować bazy danych i inicjować networking.
· Nawiązywać bilateralne kontakty z głównymi polskimi firmami i jednostkami, które działają w Norwegii.
· Nawiązywać kontakty ze wszystkimi norweskimi firmami, które działają w Polsce.
· Nawiązywać kontakty z 16 Regionalnymi Centrami dla Inwestorów i Eksporterów w Polsce.
· Nawiązywać kontakty z lokalnymi i aktywnymi izbami gospodarczymi w Polsce
· Tworzyć powiązania z lokalnymi Izbami Gospodarczymi w Polsce
· Nawiązywać dwustronne kontakty z poszczególnymi, wybranymi firmami, które są aktywne na polu gospodarczym pomiędzy Polską a Norwegią, zarówno norweskie, jak i polskie.
· Nawiązywać kontakty z międzynarodowymi izbami gospodarczymi, znajdującymi się w Oslo.
· Nawiązać kontakt z Polsko-Skandynawską Izbą Gospodarczą
· Współpracować z Ambasadą RP w Norwegii
· Współpracować z Ambasadą Norwegii w Polsce
· Współpracować z Innovation Norway
Promocja
Norwesko-Polska Izba Gospodarcza zamierza:
· Być aktywna w kluczowych branżach o Morskiej, offshore, budowlanej, motoryzacyjnej i maszynowej, owoców morza i innych
Izba nie będzie wykluczała żadnych branż
· Tworzyć i promować sztandarowe eventy
Seminarium, warsztat, obiad, minimum 3 spotkania co roku, itd.
Powinny one być w pierwszej kolejności dedykowane praktycznym problemom biznesowym i networkingowi w ramach aktywnych środowisk biznesowych.
· Współpracować z Ambasadą RP w sprawie promowania Polski, współpracy z Polską i polskim biznesem w Norwegii
· Szukać możliwości synergii i współpracy między członkami NPCC
· Szukać możliwości synergii i współpracy z innymi działającymi organizacjami, takimi jak Innovation Norway, izby znajdujące się w Oslo i na terenie całej Norwegii, SIVA, Business Garden's w Norwegii, Polsko-Skandynawska Izba Gospodarcza oraz Regionalne Centra dla Inwestorów. W tym zawieraliby się także eksporterzy z Polski oraz aktywne izby z Polski.
Nowi członkowie
Równolegle do naszej działalności oraz w wyniku poszczególnych form współpracy i kontaktów, PNCC powinna aktywnie poszukiwać nowych członków.
· Eventy, warsztaty, seminaria powinny być wykorzystywane do pozyskiwania nowych członków
· Indywidualne kontakty członków-założycieli powinny zostać wykorzystywane
· Indywidualne kontakty zarządu i pracowników PNCC powinny być wykorzystywane
· Kontakty partnerów i wszystkich interesariuszy powinny być wykorzystywane
Usługi i produkty
PNCC powinna budować własne doświadczenie i know-how. Jako uzupełnienie do swoich baz danych i kontaktów, powinna posiadać zdolność do zapewnienia pomocy w zakresie analiz rynkowych, aspektów prawnych.
Usługi i produkty powinny być uzależnione od potrzeb obecnych i przyszłych członków PNCC.
Poszczególne raporty i analizy tworzone dla firm mogą być wykorzystywane w procesie nabywania nowych członków.
Reklama

Reklama
To może Cię zainteresować
13