2

foto: aftenposten.no |
Bielizna w łosie i skarpetki w trolle
-Miło byłoby mieć kolegę trolla, nie są może one zbyt ładne, ale myślę, że są całkiem miłe – mówią turyści z Austrii, którzy robią zakupy w jednym ze sklepów z pamiątkami w Norwegii. Austriacy mówią, że ich marzeniem było zobaczyć prawdziwego łosia, jednak nie mieli w tej kwestii szczęścia, dlatego chcą w zamian kupić pamiątkę z wizerunkiem „króla lasu” lub właśnie z trollem.
-Kupiliśmy już kiedyś bokserki w łosie i talię kart z wizerunkami trolli, to są symbole, które każdy kojarzy z Norwegią, przynajmniej my tak je kojarzymy – mówią turyści.
W jednym ze sklepów znajdziemy, między innymi, skarpetki z łosiami, koszulki z łosiami, koce, czapki, breloczki do kluczy, notatniki, fotoalbumy, bieliznę, kieliszki, gumki do ścierania, poduszki, talerze, magnesy na poduszkę, pluszaki itd. A wszystko to z motywem łosia! Rzeczy z motywem trolla jest prawie tyle samo.
Rosjanie się boją? Hiszpanie przepłacają!
Jeden z właścicieli sklepów pamiątkarskich zauważył, że turystom w większości podobają się trolle, nie dotyczy to jednak Rosjan.
-Część z nich boi się trolli, a wiele osób z tego państwa uważa, że trolle są brzydkie.
Odmiennego zdania są Hiszpanie, którzy na trolle potrafią wydać ogromne sumy:
-17 000 NOK to rekordowa suma, którą zapłacono za trolla. Ten konretny był wykonany z lateksu i kupiła go osoba z Hiszpanii.

foto: aftenposten.no
A może tran?
Większość turystów wraca do domów z trollami i łosiami, ale są nacje, które cechują się nietypowymi preferencjami.
Francuzi kupują mnóstwo pocztówek, Japończycy są zainteresowani skórami reniferów, wyrobami z futer i talerzami. Amerykanie najczęściej sięgają po koszulki.
Jednak to Chińczycy dokonują najdziwniejszych wyborów - kupują małe dzwonki i noże i szaleją za olejem z wątrób ryb, czyli tranem.
Modne pamiątki
-Chińczycy kupują dużo tranu, to prawda, jednak najwięcej wtedy, kiedy na opakowaniu narysowane jest wielkie serce. Azjaci szczególnie upodobali sobie wyroby ze skór i futer reniferów. Poza tym Amerykanie i Rosjanie często wybierają swetry robione na drutach i produkty wykonane z wełny – opowiada jeden ze sprzedawców.
Mężczyzna dodaje, że sprzedaje się dużo pamiątek z motywem norweskiej flagi, ale producenci pamiątek starają się podążać za najnowszymi trendami.
-Koszulki, które sprzedajemy są dostępne w najmodniejszych kolorach i fasonach, współpracujemy z projektantami, którzy podróżują po świecie i są na bieżąco z trendami w branży pamiątkarskiej. Turyści coraz częściej wybierają rzeczy, które później im się przydadzą, a nie będą tylko stały na półce i się kurzyły – kończy.

foto: aftenposten.no
Źródło: aftenposten.no
To może Cię zainteresować
21-02-2015 00:54
2
0
Zgłoś