Ciekawostki
Tych produktów nie kupisz w 2015 roku
22

Sprawdź, które produkty znikną ze sklepowych półek w Norwegii.
Co roku norwescy producenci żywności przeznaczają miliony koron na promocję nowych prodkutów. Specjaliści od marketingu prześcigają się w pomysłach i przewidywaniach, jakie nowości skuszą konsumentów. Cześć z nowych produktów zostaje wycofana z rynku, ponieważ nie osiąga wystarczającej sprzedaży.
Wielkie zwycięstwa i porażki
Nowe produkty bazują często na naszych dawnych przyzwyczajeniach, ale specjaliści od marketingu dodają do nich nowy, zaskakujący element, który ma zachęcić konsumentów do spróbowania nowości. Jednym z eksperymanetalnych produktów wprowadzonych na rynek przez Tine w 2014 roku były 3 rodzaje brunost w tubkach.
- Wprowadzanie nowych produktów i konceptów na rynek zawsze wiąże się z jakimś ryzykiem. Odnieśliśmy wiele sukcesów, ale z częścią nie powiodło nam się tak dobrze, mówi Hege Homlong, dyrektor ds. promocji w Tine.
Brunost w tubce nie sprzedawał się najlepiej w 2014 roku, ale Tine nie poddaje się i z trzech dostępnych do tej pory wariantów sera, pozostawia w sprzedaży jeden.

Wolicie klasyczny brunost czy wynalazki? Fot. wikimedia.org
90 nowych produktów w 2014 roku
Tylko jedna spółka Orkla Foods Norge, posiadająca marki takie jak Nora, Grandiosa, Stabburet czy Nidar wprowadziła w 2014 roku 90 nowych produktów, wśród nich znalazły się m.in. meksykańskie kotleciki czy pulpety ala Taco.
Wynalazek w postaci „tradycyjnej" pizzy Grandiosa z dodatkiem kebabu pojawił się w sprzedaży w 2012 roku, ale po roku zniknął ze sklepowych półek. Według specjalistów z Orkla Foods Norge pizza sprzedawała się całkiem neźle, ale nie miała wystarczająco dużego potencjału. W nadchodzącym roku serca i brzuchy konsumentów ma zdobyć Grandiosa Helmax z marynowanym stekiem.
Wynalazek w postaci „tradycyjnej" pizzy Grandiosa z dodatkiem kebabu pojawił się w sprzedaży w 2012 roku, ale po roku zniknął ze sklepowych półek. Według specjalistów z Orkla Foods Norge pizza sprzedawała się całkiem neźle, ale nie miała wystarczająco dużego potencjału. W nadchodzącym roku serca i brzuchy konsumentów ma zdobyć Grandiosa Helmax z marynowanym stekiem.

Kebabpizza nie okazała się hitem w Norwegii. Fot. Like the grand canyon flickr
Kto ma ochotę na jogurt z kwasem omega-3?
Jednymi z dziwniejszych wymysłów, do których kupna próbowały przekonać konsumentów norweskie koncerny w poprzednich latach były jogurty z kwasem omega-3, parówki rybne czy keczup z żółtych pomidorów. Żaden z produktów nie sprawdził się na tyle, aby wejśc do stałej sprzedaży.
Kolejnym przykładem jest próba wprowadzenia na rynek keczupu z czarnym pieprzem przez markę Idun. W 2012, kiedy to został wprowadzony, sprzedano 370.000 opakowań, w 2013 sprzedaz spadła do 162.000 opakowań. Rok 2014 przyniósł zaledwie 40.000 sprzedaż, dlatego teraz produkt pożegna się ze sklepowymi półkami.
Podobnym fiaskiem zakończyła się próba sprzedaży czekoladek Smash z pieprzem. Klasyczny Smash to dzisiaj jedna z najpopularniejszych i najbardziej lubianych przekąsek w Norwegii. Został wprowadzony do sprzedaży w 1988 roku i długo pracował na swój sukces. Gdyby został wprowadzony na rynek dzisiaj, pewnie nie sprostałby wymaganiom sprzedaży i został szybko wycofany.
Jak myślicie, jaki produkt miałby szansę odnieść sukces sprzedażowy w Norwegii?
Źródło: aftenposten.no
Zdjęcie frontowe: Adam Łukasik, archiwum MN
Reklama
To może Cię zainteresować
3
01-01-2015 13:59
2
0
Zgłoś
31-12-2014 18:40
3
0
Zgłoś
31-12-2014 17:25
0
0
Zgłoś
31-12-2014 16:13
2
0
Zgłoś