Blogi
Wysoka jakość i funkcjonalność. Czym norweskie marki odzieżowe zdobywają klientów?
3

W czym tkwi sukces norweskich marek odzieżowych? fot. fotolia.com - royalty free
Norweskie marki odzieżowe są coraz bardziej rozpoznawalne na światowym rynku mody. Jaka jest tajemnica ich sukcesu?
Jeszcze do niedawna norweskie marki odzieżowe nie były zbyt popularne. Obecnie, dzięki swobodnemu przemieszczaniu się z kraju do kraju, a także promowaniu mody z Norwegii, jest ona znana w wielu krajach. Wykonana z wysokiej jakości materiałów, o klasycznych i funkcjonalnych cięciach odzież norweskich producentów zaspokaja wyszukany gust klientów na rynku międzynarodowym. Norweska moda przestała się kojarzyć wyłącznie z folklorystycznymi swetrami i skarpetami. Przybrała natomiast formę klasycznej, lekko sportowej elegancji. Przyjrzyjmy się dziś bliżej trzem dużym norweskim markom, których popularność wykracza zdecydowanie poza granice rodzimego kraju.
Moods of Norway
Marka powstała w 2003 roku w mieście Styrn w Norwegii. Największą popularność zdobyła kolekcją strojów ze specjalną kieszonką na medale dla norweskich sportowców na Olimpiadę w Londynie w 2012 roku. Hasłem przewodnim marki, które widnieje także na oficjalnej stronie internetowej, jest „tworzenie radosnych ubrań dla szczęśliwych ludzi”. Sama zaś nazwa marki odwołuje się do norweskich nastrojów. Być może dlatego każda kolejna kolekcja jest dopracowana, uszyta z wysokiej jakości tkanin, lecz jednocześnie bardzo zachowawcza.
Najnowsza kolekcja, z którą można zapoznać się na stronie Moods of Norway, jest niezwykle stonowana, chłodna, wręcz purytańska. Dominują spokojne brązy, kolory ziemi, błękity i odcienie szarości. Proste kroje, funkcjonalne rozwiązania, ponadczasowa klasyka.
Edyta, która obecnie mieszka w Oslo, pracowała kiedyś w dziale mody w jednym z polskich portali internetowych. Tak komentuje kolekcję Moods of Norway:– Na uwagę zasługują materiały, z których szyte są ubrania Moods of Norway. To wysokogatunkowe tkaniny, które nawet przy mało finezyjnych projektach prezentują się elegancko i gustownie. Marka stawia na uniwersalne wzory, które pasują klientom w każdym wieku.
Być może w tym właśnie tkwi sekret sukcesu Moods of Norway na rynku rodzimym i zagranicznym.
Najnowsza kolekcja, z którą można zapoznać się na stronie Moods of Norway, jest niezwykle stonowana, chłodna, wręcz purytańska. Dominują spokojne brązy, kolory ziemi, błękity i odcienie szarości. Proste kroje, funkcjonalne rozwiązania, ponadczasowa klasyka.
Edyta, która obecnie mieszka w Oslo, pracowała kiedyś w dziale mody w jednym z polskich portali internetowych. Tak komentuje kolekcję Moods of Norway:– Na uwagę zasługują materiały, z których szyte są ubrania Moods of Norway. To wysokogatunkowe tkaniny, które nawet przy mało finezyjnych projektach prezentują się elegancko i gustownie. Marka stawia na uniwersalne wzory, które pasują klientom w każdym wieku.
Być może w tym właśnie tkwi sekret sukcesu Moods of Norway na rynku rodzimym i zagranicznym.

Marka Moods of Norway powstała w 2003 roku w mieście Styrn w Norwegii.
Źródło: fot. Kinga Kiani Ghalati
Dale of Norway
Marka powstała w 1879 roku w norweskiej miejscowości Dale. Kojarzy się ją przede wszystkim z typowo norweskimi swetrami, które mają charakterystyczne wzory. Na stronie Dale of Norway możemy zapoznać się z bogatą historią firmy. Warto wspomnieć, że już w 1872 roku biznesmen Peder Jebsen, który miał duże doświadczenie w przemyśle włókienniczym, dostrzegł w małej miejscowości Dale niezagospodarowany potencjał dla stworzenia świetnie prosperującej fabryki włókienniczej.
Unikatowy pomysł wykorzystania okolicznych wodospadów jako źródeł energii zaowocował szybkim stworzeniem fabryki. Jebsen uzyskał prawa do miejscowej elektrowni wodnej. Sprowadził również parowce z Anglii z nowymi maszynami włókienniczymi na pokładzie. Fabryka w
Dale ruszyła w 1872 roku i nieprzerwanie pracuje do dziś. Firma produkuje ubrania ze 100 proc. naturalnej wełny, zaś szeroki wybór kolekcji, między innymi swetry, bluzki, windstoppery mają naturalne hydrotermiczne właściwości.– Ubrania tej marki są niezwykłe z kilku powodów. Są w całości wykonane z naturalnej wełny, która chroni przed wilgocią i chłodem. Praktycznie każdy element stroju nawiązuje do norweskiego wzornictwa. Dopracowane w najmniejszym szczególe bez wątpienia zasługują na wysoką cenę – komnetuje Edyta.
Unikatowy pomysł wykorzystania okolicznych wodospadów jako źródeł energii zaowocował szybkim stworzeniem fabryki. Jebsen uzyskał prawa do miejscowej elektrowni wodnej. Sprowadził również parowce z Anglii z nowymi maszynami włókienniczymi na pokładzie. Fabryka w
Dale ruszyła w 1872 roku i nieprzerwanie pracuje do dziś. Firma produkuje ubrania ze 100 proc. naturalnej wełny, zaś szeroki wybór kolekcji, między innymi swetry, bluzki, windstoppery mają naturalne hydrotermiczne właściwości.– Ubrania tej marki są niezwykłe z kilku powodów. Są w całości wykonane z naturalnej wełny, która chroni przed wilgocią i chłodem. Praktycznie każdy element stroju nawiązuje do norweskiego wzornictwa. Dopracowane w najmniejszym szczególe bez wątpienia zasługują na wysoką cenę – komnetuje Edyta.

Firma produkuje ubrania ze 100 proc. naturalnej wełny, zaś szeroki wybór kolekcji, między innymi swetry, bluzki, windstoppery mają naturalne hydrotermiczne właściwości.
Źródło: fot. Kinga Kiani Ghalati
Helly Hansen
Firma powstała w 1877 roku w Moss w Norwegii. Na rynku międzynarodowym jest znana głównie z kolekcji artykułów sportowych, zarówno jeśli chodzi o odzież, jak i obuwie oraz dodatki. Helly Juel Hansen, założyciel marki i zapalony pasjonat żeglarstwa, z dośwadczenia wiedział, czego potrzebują osoby prowadzące aktywny tryb życia.
Kluczem do sukcesu okazało się postawienie na wygodę, wodoszczelność oraz ochronę przed wiatrem. Obecnie marka HH jest znana w wielu krajach i rekomendowana dla osób uprawiających klasyczny sport, jak również, wybierających się w ekstremalne strefy biegunowe.
– Marki Helly Hansen chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. To wysokiej jakości ubrania, które długo się noszą, są bardzo funkcjonalne i sprawdzają się świetnie w każdych warunkach pogodowych – dodaje Edyta. Helly Hansen jest marką samą w sobie.
Kluczem do sukcesu okazało się postawienie na wygodę, wodoszczelność oraz ochronę przed wiatrem. Obecnie marka HH jest znana w wielu krajach i rekomendowana dla osób uprawiających klasyczny sport, jak również, wybierających się w ekstremalne strefy biegunowe.
– Marki Helly Hansen chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. To wysokiej jakości ubrania, które długo się noszą, są bardzo funkcjonalne i sprawdzają się świetnie w każdych warunkach pogodowych – dodaje Edyta. Helly Hansen jest marką samą w sobie.

Kluczem do sukcesu marki Helly Hansen okazało się postawienie na wygodę, wodoszczelność oraz ochronę przed wiatrem.
Źródło: fot. Kinga Kiani Ghalati
Reklama
To może Cię zainteresować
5
14-02-2018 12:59
0
0
Zgłoś
10-06-2016 14:35
6
0
Zgłoś